قیمت خودروی کارکرده

آیا قصد دارید خودرو کارکرده خود را بفروشید؟ در مورد قیمت ماشینتان چقدر مطمئن هستید؟ دانستن ارزش خودرو، قبل از شروع هر معامله ای اعم از فروش، تجارت و خرید وسیله نقلیه بسیار حائز اهمیت است. همانطور که می دانید قیمت واقعی خودرو کارکرده به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از بهترین راه ها برای تعیین ارزش خودرو مشاهده قیمت های آنلاین، نمایندگی ها و مقایسه آنها است. در ادامه راهکارهایی را به شما ارائه می دهیم که به کمک آنها می توانید قیمت خودروی کارکرده را ارزیابی کنید. پس تا انتها همراه ما باشید.

عوامل کلیدی برای تعیین ارزش خودروهای دست دوم

یکی از مهم ترین گام ها جهت تعیین ارزش خودرو کارکرده درک فاکتورهای اساسی است که بر آن تاثیر می گذارند. شما با در نظر گرفتن این نکات قادر خواهید بود ارزش بازار را تخمین زده و در خرید یا فروش ماشین کارکرده موفق عمل کنید. این عوامل عبارتند از:

  1. سن وسیله نقلیه

خودروها به مرور زمان دچار استهلاک می شوند، بنابراین هر چه سن ماشین بالاتر باشد، ارزش آن کاهش می یابد. سال تولید تاثیر زیادی بر قیمت خودروی کارکرده دارد. البته موارد استثنایی نیز وجود دارند مانند خودروهای بسیار کمیاب، قدیمی یا پرتقاضا. اما به طور کلی در شرایط یکسان نظیر مدل، برند و میزان کارکرد، خودرویی که سن کمتری داشته باشد، با قیمت بالاتری به فروش می رسد.

  1. مسافت پیموده شده

هر چه وسیله نقلیه کیلومتر کمتری را پیموده باشد، در بازار ارزش بالاتری خواهد داشت. با افزایش مسافت، معمولا فرسودگی خودرو نیز بیشتر می شود و به دنبال آن قیمت کمتری را باید انتظار داشته باشید.

قیمت خودروی کارکرده
قیمت خودروی کارکرده
  1. ساخت و مدل خودرو

همواره تقاضا برای مدل ها و برندهای مشهور و معتبر بالا است. از آنجایی که مدل های مختلف ماشین، ویژگی ها و سبک های متفاوتی دارند، در نتیجه هنگام ارزش گذاری باید این موارد را در نظر گرفت.

  1. وضعیت عمومی

شرایط داخلی، خارجی و مکانیکی خودرو بر ارزش آن تاثیر می گذارد. هر گونه آسیب ظاهری به بدنه یا رنگ باعث کاهش قیمت ماشین می شود. وضعیت لاستیک ها، چراغ ها و قطعات مکانیکی نیز در این راستا مهم است.

  1. تاثیر موتور و گیربکس بر قیمت خودروی کارکرده

ارزش خودروی کارکرده شما بسته به نوع گیربکس (اتوماتیک یا دستی) می تواند متفاوت باشد؛ مسلما خودروهای اتوماتیک گران ترند.

  1. سابقه خرابی خودرو

اگر وسیله نقلیه قبلا از کار افتاده یا تعمیرات جدی بر روی آن صورت گرفته باشد، در این صورت ارزش آن کمتر می شود. خریداران اغلب برای ماشینی که تصادف نکرده هزینه بیشتری را می پردازند.

  1. ویژگی های اضافی

تجهیزات مازاد نظیر چراغ های خودکار، سیستم های چند رسانه ای، دوربین دنده عقب و … هم می توانند ارزش ماشین را افزایش دهند.

خرید خودرو دست دوم
خرید خودرو دست دوم

تعیین قیمت خودروی کارکرده از طریق مقایسه اینترنتی و کارشناسی دقیق

با مقایسه قیمت خودروهای مشابه در بستر آنلاین می توانید میانگین قیمت ماشین مدنظرتان را حدس بزنید. در کشور ما یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها بر قیمت خودرو، شرایط بازار است که خریداران و فروشندگان وسایل نقلیه را سردرگم می کند. بنابراین شما با جستجو در وبسایت های فروش خودرو می توانید اطلاعات خوبی از شرایط کنونی بازار به دست آورید.

کارشناسی خودرو یکی دیگر از راهکارهای خوبی است که به شما در راستای تخمین قیمت خودروی کارکرده کمک می کند. یک کارشناس حرفه ای ارزیابی دقیقی بر روی وسیله نقلیه انجام می دهد و نسبت به شرایط روز نیز آگاهی کافی دارد.

به عنوان نکته پایانی باید بگوییم که همواره نیازهایتان را در نظر بگیرید. اگر خریدار هستید، پیش از هر چیز میزان بودجه خود را تعیین و سپس موارد متناسب با آن را پیدا کنید. اما چنانچه فروشنده خودرو کارکرده اید، باید بدانید که چقدر انرژی و زمان می توانید در این راه صرف کنید. برای یک فروش موفق و سودمند باید تلاشگر باشید، قیمت خودروی کارکرده را به درستی تعیین کنید و با خریداران بالقوه ارتباط برقرار نمایید.

راهنمای تعیین قیمت ماشین کارکرده
راهنمای تعیین قیمت ماشین کارکرده

آیا برای خرید یک خودرو جدید بودجه کافی ندارید؟ ما در خودرو ماندگار امکان خرید اقساطی انواع خودروهای وارداتی و داخلی را برای شما فراهم کرده ایم. به کمک راهنمای بالا خودروی کارکرده خود را به قیمت مناسب بفروشید و با تامین هزینه پیش پرداخت، ماشین دلخواهتان را به صورت قسطی از ما خریداری کنید.

 

محصولات مرتبط:

خودرو پادرا PE6 وانت دنده ای

خودرو سورن دنده ای

مقالات مرتبط:

با خرید اقساطی خودرو کارکرده و قیمت آن در بازار آشنا شوید

آن چه که باید در مورد خرید قسطی خودرو بدانید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *