شرایط خرید اقساطی

آیا تا به حال به خرید خودرو به صورت اقساطی فکر کرده اید؟ خرید خودرو می تواند برای هر فرد یک تجربه لذت بخش باشد. افرادی که از بودجه کافی برخوردار نیستند و با این حال، مایل هستند که خودرو موردنظر خود را خریداری کنند، می توانند از طرح خرید اقساطی استفاده کنند، اما شرایط و نحوه خرید خودرو اقساطی چگونه است؟ در ادامه به شرح کامل آن خواهیم پرداخت.

نحوه فروش و خرید خودرو اقساطی

یکی از راه هایی که می توانید خودرو دلخواه خود را به وسیله آن خریداری کنید، خرید اقساطی است. بسیاری از نمایندگی ها و نمایشگاه های ماشین به دلیل شرایط اقتصادی و در نظر گرفتن رفاه مشتریان، شرایطی را در نظر گرفته اند که به وسیله آن می توانید با پرداخت مبلغ خودرو به صورت ماهانه، خودرو خود را خریداری کنید. در فروش خودرو با اقساط چند ماهه، معمولا مبلغی مازاد بر قیمت کل خودرو در نظر گرفته می شود که با مجموع اقساط آن را پرداخت خواهید کرد.

وقتی که تمامی مبلغ خودرو را پرداخت کردید، سند آن را تحویل خواهید گرفت. نمایندگی ها معمولا شرایط خاصی را برای نحوه خرید خودرو اقساطی در نظر می گیرند به صورتی که باید برای خرید خودرو صفر معمولا مبلغ بیشتری نسبت به خودروهای کارکرده پرداخت کنید. نوعی از فروش قسطی وجود دارد که به نام لیزینگی شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: شرایط فروش اقساطی خودرو بدون چک و ضامن در سایت خودرو ماندگار

در این طرح فروشنده و خریدار مبلغ مورد نظر را قبل از عقد قرارداد مشخص می کنند. پس برای پرداخت آن هیچ شبهه ای وجود نخواهد داشت. به طور کلی در طرح به شرط تملیک، سند خودرو در اختیار و رهن نمایندگی قرار می گیرد و پس از این که خریدار تمامی قسط های خود را پرداخت کرد، سند به او تحویل داده می شود.

خرید خودروهای خارجی
خرید خودروهای خارجی

راهنمای طرح خرید اقساطی خودرو

اکثر افراد وقتی نسبت به خرید قسطی خودرو اقدام می کنند، از شرایط و نحوه اقدام آن اطلاع ندارند. در ادامه راهنمایی کاملی برای نحوه خرید خودرو اقساطی ارائه خواهیم کرد. شما در این طرح ها هیچ محدودیتی ندارید و می توانید خودروهای کارکرده و صفر را به صورت داخلی و خارجی تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: شرایط فروش خودرو قسطی

معمولا خودروهای صفر هم داخلی و هم خارجی هستند. خودروهای کارکرده نیز به مدل های وارداتی و داخلی اختصاص دارند. هیچ طرحی را نمی توانید پیدا کنید که در آن تمام مبلغ خودرو به صورت اقساطی پرداخت شود. معمولا همه نمایندگی ها مبلغی در حد پنجاه درصد یا کمتر کل مبلغ خودرو را به عنوان پیش پرداخت دریافت می کنند. شما می توانید باقی مانده قیمت خودرو  در طرح فروش اقساطی خودرو را به صورت ماهانه پرداخت کنید یا این که در طرح دیگر بقیه مبلغ را می توانید وام گرفته و نسبت به بازپرداخت آن اقدام کنید. بازپرداخت اقساط بستگی به توانایی شما در پرداخت دارد که معمولا آن را به صورت 12 ماهه، 18 ماهه، 24 ماهه و 36 ماهه در نظر می گیرند.

پس از این که نسبت به تعیین دوره بازپرداخت اقدام کردید، خودرو شما ثبت شده و پس از چند روز به شما تحویل داده می شود. سند نیز به اسم شما زده می شود و تنها نکته این است که تا زمان بازپرداخت آخرین قسط در اختیار نمایندگی قرار خواهد گرفت.

نحوه خرید خودرو اقساطی
نحوه خرید خودرو اقساطی

نکات مهم در زمان خرید و فروش اقساطی خودرو

قبل از این که نسبت به دانستن نحوه خرید خودرو اقساطی اقدام کنید، لازم است نکاتی را بدانید تا بتوانید خرید دقیق تری انجام دهید. این نکات به شرح زیر هستند:

توجه به میزان هزینه های اضافی

قبل از این که خودرو خود را خریداری کنید، به قیمت کلی آن و میزان سود یا بهره توجه کنید و سپس نسبت به خرید آن اقدام کنید. اگر متوجه شدید که میزان سود بازپرداخت آن بیش از حد است، می توانید نسبت به تکمیل بودجه خود اقدام کرده و خودرو مورد نظر خود را به صورت نقدی با دانستن نحوه خرید خودرو اقساطی خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه خودرو اقساطی بخریم؟

تکمیل بودن مدارک

برای خرید قسطی در هر نمایندگی شما موظف هستید که یک سری از مدارک را ارائه دهید. این مدارک،  مدارک هویتی و باقی مدارک اداری و مالی هستند. شما باید هنگام مراجعه به نمایندگی کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، پرینت گردش حساب و کپی گواهینامه را در اختیار داشته باشید.

در پرداخت های خود منظم باشید

مهم ترین نکته در هنگام نحوه خرید خودرو اقساطی، زمان شناس بودن است. شما باید نسبت به بازپرداخت اقساط خود بازه زمانی را رعایت کنید و به موقع آن ها را پرداخت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *