خرید و فروش خودرو

خرید و فروش ماشین یکی از چالش برانگیزترین اقدامات در زندگی شخصی افراد است. بسیاری از افراد بدون آگاهی و تنها با توجه به قیمت اتومبیل ها و مشاهده سند آن، اقدام به خرید یا فروش ماشین می کنند که این امر می تواند خسارات مادی و معنوی فراوانی به بار آورد. توصیه ما این است که به هیچ عنوان بدون حضور یا مشورت کارشناس دست به خرید و فروش ماشین نزنید. اگر با آگاهی کامل اقدام به خرید اتومبیل کنید، خرید و فروش خودرو می تواند سوددهی بالایی برای شما داشته باشد.

برای آشنایی بیشتر با خرید و فروش انواع خودرو تا پایان مقاله با همراه باشید.

خرید و فروش انواع خودرو صفر و کارکرده

مراحل خرید یا فروش خودروهای کارکرده با خودروهای صفر کیلومتر کاملا متفاوت است. اصلی ترین تفاوت میان خرید یا فروش خودروهای صفر و کارکرده، انجام کارشناسی برای خودروهای کارکرده است. زمانی که می خواهید خودروی دست دومی را بخرید، باید در ابتدا آن را به یک کارشناس خبره نشان دهید.

خرید و فروش خودرو در حضور کارشناس خیال شما را از سالم بودن ماشین راحت می کند. بعد از این مرحله نوبت به نوشتن قولنامه معتبر در بنگاه های ماشین است.

 بعد از عقد قولنامه باید برای مراحل تعویض پلاک را برای انتقال پلاک به نام خود یا مالک اتومبیل انجام دهید و در نهایت با مراجعه به اداره ثبت اسناد، سند ماشین را به نام خود بزنید. برای فروش ماشین های کارکرده نیز همین مراحل تکرار می شود.

برای خرید و فروش خودرو صفر دیگر نیازی به مرحله کارشناسی نیست. شما می توانید با مراجعه به یک نمایشگاه اتومبیل و در طی یک قولنامه معتبر ماشین صفر کیلومتر را خریداری کرده و سند آن را به نام خود بزنید.

بیشتر بخوانید: خرید خودرو را به مجموعه خودرو ماندگار بسپارید

خرید‌ و فروش‌ خودروهای کارشناسی شده

ممکن است در زمان مراجعه به نمایشگاه های اتومبیل، فهرستی از خودروهای کارشناسی شده را برای خرید در اختیار شما قرار دهند. این خودروها در زمان واگذاری به بنگاه توسط کارشناسان معتبر از لحاظ فنی بررسی و تایید شده اند. خرید و فروش خودرو را تنها از طریق نمایشگاه های معتبر انجام دهید تا از سالم بودن موتور و بدنه خودرو اطمینان کافی را داشته باشید.

توجه داشته باشید که در برگه کارشناسی خودرو باید موارد زیر مورد بررسی قرار گرفته باشند:

  • تست سلامت موتور
  • آزمایش تکنیکال
  • آزمایش عیب یابی
  • تست آج لاستیک
  • بررسی رنگ و بدنه
  • تست چراغ و نور اتومبیل
  • بررسی سالم بودن کیلومترشمار
  • تطبیق دادن کارت خودرو با سند و پلاک
  • انجام تست تعلیق
چک کردن برگه کارشناسی فنی هنگام خرید و فروش خودرو
چک کردن برگه کارشناسی فنی هنگام خرید و فروش خودرو

فروش سریع خودرو

امروزه روش های آنلاین فروش خودرو، جایگزین روش های حضوری با مراجعه به نمایشگاه ها شده اند. شما با پیدا کردن بهترین سایت خرید و فروش خودرو می توانید بدون مراجعه حضوری و تنها با آپلود کردن عکس های مربوط به اتومبیل خود و برگه کارشناسی، اقدام به فروش فوری آن کنید.

معمولا ماشین های صفر زودتر از ماشین های کارکرده به فروش می رسند؛ زیرا مرحله کارشناسی را ندارند و اقدامات مربوط به ثبت سند آن سریع تر انجام می شود. اگر قصد خرید و فروش خودرو خود را دارید بهتر است هم از نمایشگاه های اتومبیل و هم از سایت های معتبر در این زمینه کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: شرایط فروش اقساطی خودرو بدون چک و ضامن در سایت خودرو ماندگار

فروش خودرو دست دوم

همانطور که بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم، شهر محل زندگی خودتان است، بهترین شهر برای فروش نیز همان شهر است؛ چرا که دیگر نیاز نیست برای انجام مراحل تعویض پلاک و سندزنی، راه های بسیار دور را طی کنید.

برای فروش خودرو دست دوم می توانید از طریق سایت های معتبر در این زمینه اقدام کنید. در خرید و فروش خودرو به صورت آنلاین، هزینه کارشناسی بر عهده خود شما است اما اگر برای فروش خودرو دست دوم خود از طریق نمایشگاه های اتومبیل اقدام کنید، این کار بر عهده مسئول نمایشگاه است. البته در این مورد هم شما باید بخشی از هزینه کارشناسی را به نمایشگاه پرداخت نمایید.

مراحل فروش خودرو دست دوم
مراحل فروش خودرو دست دوم

اگر قصد خرید یا فروش خودرو را دارید، بهتر است آن را از یک مجموعه معتبر خریداری کنید تا بیشترین سود و بهره وری از خرید و فروش خودرو را به دست آورید.

مجموعه خودرو ماندگار با سابقه ای طولانی در زمینه فروش انواع خودرو، اقدام به واردات این محصول نیز کرده است. شما عزیزان می توانید با مراجعه به وب سایت خودرو ماندگار انواع اتومبیل های موجود در این مجموعه را مشاهده کرده و خودروی دلخواه خود را به صورت قسطی خریداری نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در پشتیبانی در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *