اختلاف قیمت خرید نقدی جک S5در بازار و درب کارخانه بسیار زیاد است

اختلاف قیمت خرید نقدی جک S5در بازار و درب کارخانه بسیار زیاد است


یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین خودرو چینی، خودرو جک S5 است. این خودرو محصول شرکت کرمان موتور است و در دو مدل دنده ای و مجهز به گیربکس اتوماتیک وجود دارد. حال اگر شما تصمیم دارید که این خودرو را خریداری کنید اما توان خرید نقدی جک S5 را ندارید؛ باید خودروهای جک دیگری که شرایط اقساطی را دارند انتخاب کنید چون این مدل خودرو دیگر شرایط اقساطی ندارد.

اکنون شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که معایب و مزایای این خودرو چیست؟ قیمت جک کارخانه و بازار با هم چقدر اختلاف دارند؟ چگونه این خودرو را ثبت نام کنید؟ جواب همه این سوالات را در ادامه این مقاله به شما خواهیم داد.

مشخصات خودرو جک S5

سنسور دنده عقب، دی لایت، سانروف، شیشه عقب دودی، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، سنسور باران، سنسور جلو، سنسور فشار باد تایر، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتولایت، فرمان برقی حساس به سرعت، دوربین دنده عقب، ایربگ های جانبی و ورود و استارت بدون کلید از جمله آپشن های این خودرو است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره جک S3

معایب خودرو جک S5 چیست؟

این خودرو دارای معایبی است که در متن زیر به بررسی آنها می پردازیم.

1.خودرو جک S5 دارای موتور توربوشارژ است. حساسیت موتور توربوشارژ نسبت به مدل های تنفس طبیعی بیشتر است و موتورهای توربوشارژ نیاز به دقت و وسواس بیشتری دارند. کیفیت بنزین و روغنی که برای این موتورها استفاده می شود بسیار مهم است؛ زیرا اگر بنزین و روغن بی کیفیت برای این موتورها استفاده شود زودتر از موعد دچار خرابی می شوند و مشکلاتی را برای مالک خودرو به وجود می آورند.

2.هزینه نگهداری آن نسبت به دیگر خودروها بیشتر است؛ زیرا خودرو جک S5 دارای گیربکس دو کلاچ اتوماتیک است که در مقایسه با دیگر گیربکس های اتومات استهلاک بیشتری خصوصا در جاده های کوهستانی و ترافیک دارد.

3.در مدل های قبلی این خودرو، کروزکنترل و دی لایت وجود نداشت که یک نقطه ضعف برای این خودرو به حساب می آمد اما به تازگی شرکت کرمان موتور از نمونه فیس لیفت جک S5 رونمایی کرده است که این دو آپشن را به تغییرات ظاهری اضافه نموده است.

بیشتر بخوانید: بررسی قیمت جک s5 مدل روز

مزایای خودرو جک S5

از جمله مزایای این خودرو توان فنی نسبتا مطلوب در مقایسه با دیگر خودروها است و همچنین داشتن بازار دست دوم پر رونق از مزایای بسیار مهم این ماشین است که باعث می شود هنگام فروش مشکل نبود خریدار نداشته باشید. از دیگر مزایای این ماشین امکانات رفاهی تقریبا مناسب در مدل اتومات است که همه نیازهای یک خانواده ایرانی را برطرف می کند.

برای خرید نقدی جک S5 بهتر است معایب و مزایای این خودرو را بدانید
برای خرید نقدی جک S5 بهتر است معایب و مزایای این خودرو را بدانید

تفاوت قیمت خرید نقدی جک S5 در کارخانه و بازار چقدر است؟

قیمت جدید جک S5 اتوماتیک اکنون در بازار آزاد حدود یک میلیارد و 670 میلیون تومان است. مونتاژکار این خودرو قیمت درب کارخانه را یک میلیارد و 545 میلیون تومان اعلام کرد اما شورای رقابت در فهرست خود قیمت این خودرو را 992 میلیون تومان گذاشت که با احتساب عوارض، مالیات و بیمه و… قیمت نهایی این خودرو حدود یک میلیارد و 140 میلیون تومان خواهد بود.

اختلاف قیمت شورای رقابت و بازار خودرو جک S5  چیزی در حدود 530 میلیون تومان می شود که اختلاف بسیار زیادی با قیمت اولیه این خودرو دارد. البته هنوز شرکت کرمان موتور و وزارت صمت بر سر قیمت نهایی این خودرو به توافق نرسیده اند.

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات فنی ماشین جک

شرایط فروش و ثبت نام جک S5 در شرکت کرمان موتور چگونه است؟

اگر شما قصد خرید نقدی جک S5 را دارید باید به شما اطلاع دهیم که ثبت نام فروش نقدی و اقساطی خودروهای جک در سامانه فروش یکپارچه خودرو آغاز شده است؛ که این ثبت نام از تاریخ 7 مرداد 1402 شروع می شود و تا تاریخ 14 مرداد 1402 ادامه دارد و شما به مدت یک هفته فرصت دارید وارد سامانه فروش یکپارچه خودرو شده و برای خرید نقدی جک S5 اقدام کنید.

بر اساس بخشنامه فروش خودروهای جک، طرح فروش اقساطی فقط برای مشتریان خودرو جکj4 بوده و شرایط فروش جک S5 کرمان موتور فقط به صورت نقدی است.

خرید نقدی جک S5بهترین انتخاب یک ایرانی در بین خودروهای چینی است
خرید نقدی جک S5بهترین انتخاب یک ایرانی در بین خودروهای چینی است

جمع بندی

خودرو جک S5 یکی از محبوب ترین خودروهای چینی است. در این مقاله با شما در مورد معایب، مزایا، شرایط فروش اقساطی و خرید نقدی جک S5 صحبت کردیم تا بتوانیم شما را در خرید این خودرو کمک کنیم. همچنین اگر شما بودجه کافی را برای خرید نقدی این خودرو ندارید باید خودرو جک S5 کار کرده و دست دوم بخرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *