خرید اقساطی خودرو

همان طور که می دانید قیمت خودرو در سال های اخیر با رشد چشم گیری همراه بوده است و ممکن است تعداد زیادی از افراد نتوانند به یک باره هزینه خرید خودرو را بپردازند. به همین دلیل طرح های خرید اقساطی خودرو به شدت در این روز ها رواج پیدا کرده است. اغلب برای خرید‌ اقساطی‌ شما باید بخشی از هزینه خودرو‌ را بپردازید و سپس به صورت اقساطی مابقی مبلغ را بپردازید. شما می توانید برخی از خودرو ها را به صورت صفر و کارکرده به شکل اقساطی خریداری کنید و مبلغ آن ها را به صورت ماهیانه پرداخت کنید. در ادامه مطلب به بررسی نحوه خرید قسطی خودرو و مراحل آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی خرید‌ اقساطی ماشین های صفر و کارکرده

در ابتدای مطلب بهتر است شما را با خرید اقساطی خودرو بیشتر آشنا کنیم. خرید‌ خودرو‌ به صورت اقساطی‌ در واقع به خرید لیزینگی نیز مشهور است. خرید‌ اقساطی‌ مناسب اشخاصی است که نمی توانند به طور کامل تمام هزینه خودرو را به یک باره بپردازند و توانایی خرید از این طریق را ندارند؛ بنابراین تصمیم می گیرند با استفاده از خرید خودرو به صورت اقساطی به شکل تدریجی هزینه ماشین را پرداخت کنند.

البته دقت داشته باشید که پیش از خرید ماشین به صورت اقساطی بهتر است با فروشنده به طور کامل بر سر مبلغ اقساط  و ماه های پرداخت توافق کنید؛ این مسئله در خرید اقساطی خودرو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همچنین زمان تحویل خودرو نیز باید به طور دقیق مشخص شود تا خریدار بتواند در زمان معین شده خودرو را تحویل بگیرد.

مهم ترین شرایط برای خرید اقساطی خودرو
مهم ترین شرایط برای خرید اقساطی خودرو

نگاهی به شرایط کلی خرید خودرو به صورت اقساطی

حال نوبت آن رسیده که شما را با شرایط خرید خودرو از دم به قسط آشنا کنیم. همان طور که می دانید تعداد زیادی از شرکت ها به صورت اقساطی به خرید و فروش ماشین می پردازند؛ در قدم اول بهتر است از شرکت های معتبر استفاده کنید تا از کلاه برداری های آتی پیشگیری کنید. در زمان امضای قرارداد خرید اقساطی خودرو بهتر است به طور کامل آن را بخوانید و تمام بند هایش را بررسی کنید؛ زیرا غفلت از یک بند ممکن است به شدت به ضرر شما تمام شود.

دقت داشته باشید که شرکت های مختلف، شرایط متفاوتی را برای خرید‌ قسطی خودرو‌ در نظر گرفته اند و شما باید برای این کار در ابتدا شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس باید بر اساس خودرویی که انتخاب کرده اید،  نصف مبلغ خرید اقساطی خودرو  را به صورت پیش پرداخت به شرکت مورد نظرتان بپردازید. پس از پرداخت 50 درصد از مبلغ، مابقی مبلغ باید به صورت اقساطی و ماهیانه پرداخته شود.

مزایای خرید قسطی خودرو از شرکت های مختلف
مزایای خرید قسطی خودرو از شرکت های مختلف

در این زمان باید دقت داشته باشید اغلب شرکت های ایرانی توافقی 3 تا 4 ساله برای بازپرداخت وام خرید‌ خودرو‌ و مابقی اقساط‌ در نظر می گیرند. مسئله بعدی این است که روی مبلغ اقساط‌ بر اساس تعداد ماه هایی که برای باز پرداخت انتخاب می کنید حدود 1 تا 3 درصد مبلغ خودرو سود خواهد آمد؛ یعنی علاوه بر مبلغی که برای خرید‌ خودرو‌ پرداخت کرده اید، مبلغی را نیز به عنوان سود باید به شرکت ها بپردازید.

بهترین شرکت برای خرید‌ قسطی خودرو‌
بهترین شرکت برای خرید‌ قسطی خودرو‌

نکات مهم برای خرید اقساطی خودرو

پس از این که به صورت قسطی خودرویی را خریداری کردید باید دقت داشته باشید که ممکن است مدت زمانی طول بکشد تا خودرو به دست شما برسد بنابراین بهتر است بدانید که برخی از شرکت ها هزینه بیمه و … را بر عهده شما قرار می دهند. همچنین برای سند زدن خودرو به این مسئله توجه کنید که در زمان خرید قسطی خودرو به طور کامل به نام شما زده می شود اما تا زمان اتمام اقساط آن سند در رهن بانک باقی می ماند و شما نمی توانید به راحتی به سند دست پیدا کنید.

برای خرید اقساطی خودرو  می توانید از وب سایت خودرو‌ ماندگار کمک بگیرید. این وب سایت تمامی محصولات ایران خودرو و سایپا را به صورت اقساطی به دست مشتریان عزیز می رساند و مشتریان بر اساس توافقی که با خودرو ماندگار می کنند اقساط خود را می پردازند.

 

محصولات مرتبط:

خودرو سورن ای‌ال‌ایکس توربو دنده ای

خودرو سایپا ساینا Ex دنده‌ ای

مقالات مرتبط:

خرید اقساطی ایران خودرو به همراه تحویل فوری

خرید خودرو اقساطی با بهترین شرایط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *